Conditii comerciale generale

Reguli si conditii generale si informatie pentru clienti

Continut

  • 1. Domeniul de aplicare
  • 2. Incheierea contractului
  • 3. Dreptul de refuz
  • 4. Preturi si cheltuieli pentru livrare
  • 5. Conditii de livrare
  • 6. Responsabilitate pentru defecte
  • 7. Drept aplicabil

1) Domeniu de aplicare

1.1 Prezentele Conditii Comerciale Generale (denumite mai jos, pentru prescurtare CCG) ale AT Parts Germany GmbH (denumiti mai jos “Vanzator”, sunt valabile pentru toate partile contractuale, pe care un utilizator sau dezvoltator (antreprenor) (denumit mai jos “Client”) incheie cu Vanzatorul, referitor la marfurile si/sau serviciile, prezentate de catre utilizator sau dezvoltator in magazinul sau on-line. Nu se accepta includerea unor conditii proprii ale Clientului, cu exceptia daca nu s-a prevazut altceva.

1.2 Utilizator, dupa intelegerea prezentelor CCG, este fiecare persoana fizica, care incheie o afacere juridica, pentru scopuri, care nu pot fi calificate ca dominant referitoare atat la activitatea sa economica, cat si la activitate sa profesionala independenta. Dezvoltator, dupa intelegea acestor CCG este fiecare persoana fizica sau juridica sau societate comandita, cu drepturi legale, care la incheierea unei afaceri cu valoare juridica, activeaza, exercitandu-si activitatea sa economica sau profesionala.

2) Incheierea unui contract

2.1 Continutul Descrierilor produselor, care se afla in magazinul on-line al Vanzatorului, nu reprezinta oferte din partea Vanzatorului, care sa aiba orice caracter obligatoriu, ci servesc numai pentru predarea (transmiterea) unei oferte cu caracter obligatoriu din partea Clientului.

2.2 Clientul isi poate transmite oferta prin formularul integrat pentru comenzi din magazinul on-line al Vanzatorului. In cazul acesta Clientul, dupa ce a pus in cos marfurile si/sau serviciile alese si deja a trecut prin procesul de comanda electronica trimite, prin apasarea butonului, cu care se termina comanda, o comanda cu caracter de contract, care are un caracter juridic obligatoriu , care se refera la marfurile si/sau serviciile care se afla deja in cos. Mai mult decat atat, Clientul poate transmite Vanzatorului comanda si prin telefon sau prin e-mail.

2.3 Vanzatorul poate primi oferta Clientului, in cadrul a cinci zile

  • trimitand in scris confirmarea pentru comanda sau confirmare scrisa pentru comanda in forma electronica (fax sau e-mail); in masura in care este determinanta primirea confirmarii pentru comanda Clientului, sau
  • furnizand bunurile comandate de Client, in masura in care este determinanta primirea bunurilor de catre client, sau
  • cerand clientului sa faca plata, dupa ce acesta/aceasta ti-a facut comanda.

In cazul in care, sunt prezente mai mult de una dintre alternativele descrise, contractul se incheie in momentul in care apare una dintre alternativele sus descrise. In cazul in care, Vanzatorul nu accepta oferta Clientului, in cadrul termenului stabilit, acest fapt se considera ca un fel de respingere a ofertei, iar ca urmare Clientul deja nu este obligat de dorinta sa prezentata anterior.

2.4 Termenul pentru primire a ofertei incepe sa curga in ziua dupa trimiterea ofertei din partea Clientului si se termina cu scurgerea celei de cincia zi, calculate de la trimiterea ofertei

2.5 La transmiterea ofertei prin formularul-on-line, pentru comenzi ale Vanzatorului, textul contractului se pastreaza de catre Vanzator si se trimite Clientului dupa trimiterea comenzii acestuia, impreuna cu prezentele CCG, sub forma de text (ex. E-mail, fax sau scrisoare). Concomitent cu toate acestea, textul se arhiveaza si pe Pagina de Internet a Vanzatorului si poate fi chemat (accesat), gratuit, de catre Client, prin contul sau ferit cu o parola, prin completarea datelor respective pentru intrare, in cazul in care Clientul, inainte de trimiterea comenzii sale si-a creat un acaunt de client in magazinul-on-line al Vanzatorului.

2.6 Inainte sa fie trimisa comanda prin formularul-on-line, pentru comenzi, cu caracter obligatoriu, Clientul poate corecta, datele introduce de el, prin functiile obisnuite ale tastaturii sau ale mouseului. Mai mult decat atat, toate datele introduse apar intr-o fereastra pentru confirmare, inainte de trimiterea comenzii cu caracter legislativ obligatoriu si acolo se pot face corectii prin functiile obisnuite ale tastaturii sau ale mouseului.

2.7 Contractul se incheie in limba engleza.

2.8 Plecarea pentru indeplinire a comenzii si stabilirea de contact, dupa regula se face prin e-mail, iar plecarea comenzii este una automata. Clientul trebuie sa se convinga ca adresa de e-mail, pe care a dat-o, este una corecta, astfel ca mailurile trimise de catre Vanzator vor fi primate. In special, daca e-mailul foloseste niste filtre SPAM, Clientul trebuie sa asigure primirea tuturor mailurilor trimise din partea Vanzatorului sau de catre niste persoane terte, pe care acestea le insarcinat cu realizarea comenzii.

2.9 Clientul este de acord sa primeasca facturile numai in format digital. Facturile digitale vor fi trimise pe e-mail si primite in format PDF.

3) Drept de refuz

3.1 Utilizatorii, dupa subintelegere, au dreptul de refuz. Mai multe informatii despre dreptul de refuz se contin in explicatiile Vanzatorului, referitor la dreptul de refuz.

3.2 Dumneavoastra aveti dreptul sa anulati (sa reziliati) acest contract, in termen de 30 de zile, fara indicarea vreunui motiv.

Termenul pentru anulare expira dupa 30 de zile, de la ziua in care dumneavoastra sau o persoana terta, diferita de transportator si care persoana este desemnata de catre dumneavoastra, ati intrat in posesia fizica a marfurilor.

Pentru a va exercita dreptul de anulare (reziliere), ar trebui sa ne comunicati, la adresa: (Tel.: +40 31 6 300 073, E-Mail: ) hotararea dumneavoastra pentru anularea (rezilierea) acestui contract printr-o declaratie clara si concisa in acest sens (spre exemplu pe posta electronica). Puteti folosi modelul de formular, aplicat, pentru anulare (reziliere), dar acest lucru nu este obligatoriu.

Pentru a respecta termenul limita pentru anulare (reziliere), este suficient sa va trimiteti mesajul (anuntul) privind aplicarii dreptului pentru anulare (reziliere), inainte de expirarea perioadei de anulare (reziliere).

3.3 Efectele anularii (rezilierii)

3.3.1 Daca anulati (reziliati) contractul acesta, noi va vom recupera toate platile, primite de la dumneavoastra ( cu exceptia cheltuielile suplimentare, care sunt facute datorita faptului ca dumneavoastra ati ales un mod de livrare diferit de cel mai ieftin si standard mod de livrare, oferit de catre noi), fara o intarziere nejustificata sinu mai tarziu de 30 zile dupa ziua, in care am fost anuntati de hotararea dumneavoastra sa anulati (reziliati) acest contract. Noi vom recupera sumele, folosind aceleasi mijloace de plata, pe care le-ati folosit la tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care, in mod expres, s-a stabilit alt ceva. in orice caz, dumneavoastra nu veti suporta nici un fel de taxe pentru recuperare. Noi putem sa retinem suma datorata pentru recuperare, pana cand nu primim inapoi marfurile sau pana cand prezentati probe, care sa confirme ca ati trimis inapoi marfurile, oricare survine mai devreme.

3.3.2 Dumneavoastra trebuie sa inapoiati marfurile sau sa ni le predati, fara o intarziere nejustificata si in orice caz nu mai tarziu de 30 zile, de la ziua in care ne-ati anuntat ca anulati (reziliati) contractul acesta. Termenul limita este respectat, daca trimiteti inapoi marfurile, inainte de expirarea termenului de 30 zile.

3.3.3 Sunt oferite returnări gratuite pentru articolele din România. O etichetă de retur este furnizată clientului în acest scop.

(O etichetă de returnare gratuită nu este oferită pentru retururile din regiuni cu reglementări fiscale și vamale speciale și insule îndepărtate). 

3.3.4 Dumneavoastra sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipularea lor diferita de acea manipulare pentru stabilirea naturii, caracteristicilor si a functionarii marfurilor.

3.4 Informatii Generale: Rugam sa preveniti deteriorarea si murdarirea marfurilor. Rugam inapoiati marfa, daca este posibil in ambalajul original, cu toate accesoriile si toate componentele ambalajului. Daca este necesar, rugam folositi un ambalaj de protectie exterior. Daca deja nu posedati ambalajul original, rugam folositi un ambalaj potrivit, care sa asigure o protectie adecvata impotriva unei defectiuni posibile la transport. Rugam sa aveti in vedere ca informatia generala sus mentionata nu este o conditie prealabila pentru exercitarea efectiva a dreptului dumneavoastra de a anula (rezilia) contractul.

3.5 Formular pentru anulare (reziliere): Daca doriti sa anulati (reziliati) contractul acesta, rugam completati si trimiteti prezentul formular. Alternativ, puteti copia formularul de retragere de mai jos. Va rugam sa il completati si sa il trimiteti inapoi:

Formular de retragere

Catre
AT Parts Germany GmbH C/O UPS SCS
Hans Günther Sohl Strasse 4
47807 Krefeld
Germania


Va informez/va informam (1) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastra (1) din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor bunuri

Comandate la data / primite la data:
_________________________________

Numele consumatorului (consumatorilor):
_________________________________

Adresa consumatorului (consumatorilor):
_________________________________

Semnatura consumatorului (consumatorilor) (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie):
_________________________________

Data:
_________________________________

4) Preturi si cheltuieli pentru furnizare

4.1 In masura in care, de la oferta Vanzatorului nu decurge altceva, in cazul preturilor aratate este vorba despre niste preturi finale, care includ si TVA-ul legitim. Cheltuielile eventuale care apar, si care sunt legate de furnizare si expeditie, se arata in respectiva descriere a produselor.

4.2 In cazul livrarilor pentru state din afara Uniunii Europene, s-ar putea ca in cazuri separate sa apara niste cheltuieli suplimentare, pentru care Vanzatorul nu poarta raspundere si care sunt in sarcina Clientului. E vorba despre niste cheltuieli pentru transferul de bani de la institutiile de credit (spre exemplu taxe pentru transferul de bani, taxe pentru operatii valutare – schimbul de valuta) sau taxe de import in temeiul legii (de exemplu, taxe vamale).

4.3 Plata se poate face prin una dintre metodele aratate in magazinul-on-line al Vanzatorului.

4.4 In cazul in care s-a contractat o plata in avans, scadenta de plata a acesteia are loc imediat dupa incheierea contractului.

5) Conditii de livrare

5.1 Livrarea unor marfuri se va face prin expeditie la adresa data de catre Client, cu exceptia cazului in care s-a contractat altceva.

5.2 In cazul in care firma de transport ii intoarce Vanzatorului marfa pentru livrare, din cauza ca livrarea acestei Clientului a fost imposibila, in cazul acesta Clientul preia in sarcina sa cheltuielile pentru livrarea nereusita. Acest lucru nu este valabil, in cazul in care Clientul nu poarta raspundere pentru circumstanta care a dus la imposibilitatea de livrare a bunului sau in cazul in care acesta a fost temporal impiedicat sa accepte serviciul oferit, cu exceptia cazului in care Vanzatorul l-a informat in prealabil pa Client, intr-un termen rezonabil.

5.3 Riscul de deteriorare accidentala sau pierderea integritatii bunurilor vandute sunt transferate Clientului in momentul in care bunurile trec in posesia lui fizica, sau in posesia persoanei insarcinate de Client sa receptioneze bunurile. In cazul in care Clientul opereaza ca si comerciant, riscul de deteriorare accidentala sau pierderea integritatii bunurilor vandute sunt transferate Clientului la momentul livrarii bunurilor, de catre un transportator calificat, pana la locul in care comerciantul isi exercita busines-ul sau.

5.4 Vanzatorul isi rezerva dreptul de a se retrage din contract, in cazul unei furnizari ale lui incorecte sau inadecvate. Cele de sus sunt aplicabile numai daca Vanzatorul nu este raspunzator pentru lipsa de livrari si daca acesta a incheiat (a intrat intr -o) anumita tranzactie pentru hedging cu furnizorul. Vanzatorul este obligat sa depuna orice efort rezonabil, pentru achizitionarea bunurilor. In cazul de lipsa sau existentei a unui stoc partial, acesta (Vanzatorul) este obligat imediat sa-l instiinteze pe Client, iar platile facute de catre Client, ar trebui imediat returnate.

5.5 Din pricini logistice, nu exista posibilitatea ca Clientul singur sa vina sa-si preia comanda.

6) Responsabilitatea pentru defecte

Este valabila responsabilitatea pentru defecte, in conformitate cu legislatia in vigoare.

7) Drept aplicabil

7.1 Daca Clientul activeaza ca si Utilizator, in sensul Capitolului 1.2., toate relatiile contractuale intre parti se regleaza in conformitate cu legislatia in vigoare din Republica Romania, cu exceptia cazurilor la care conventia ONU, referitoare la contractele pentru comertul international de marfuri si instantele judecatoresti ale statului, al carui cetatean este Clientul au jurisdictie exclusiva asupra litigiilor, care se refera la aceste relatii.

7.2 daca Clientul activeaza ca Dezvoltator (Antreprenor) in sensul Capitolului 1.2., toate relatiile comerciale dintre parti se rezolva potrivit legislatiei germane in vigoare, cu exceptia cazurilor in care conventia ONU, referitoare la contractele pentru comertul international de marfuri si instantele judecatoresti ale statului, in care este inregistrat Dezvoltatorul (Antreprenorul) au jurisdictie exclusiva asupra litigiilor, care se refera la aceste relatii.

7.3 Clientul este obligat să reclame transportatorului dacă mărfurile livrate prezintă semne evidente de deteriorare la transport și să anunțe vânzătorul. În cazul în care un client nu se conformează, acest aspect nu îi afectează drepturile legale sau contractuale asupra produselor defecte.

7.4 Daca clientul nu este si utilizator, termenul de garantie este, independent de paragraful 438 (1) Nr. 3 din Codul Civil al Germaniei ([BGB]), 1 (un) an.

7.5 АТ Parts Germany Germany GmbH (numit in continuare Vanzator) ofera o garantie de 24 de luni, incepand de la momentul livrarii produselor, vandute conform urmatoarelor conditii.

7.6 Garantia se executa (se refera) numai la piese defecte sau prin reparare gratuita, sau prin inlocuire cu niste piese non-defecte, la alegerea vanzatorului. Piesele, pentru care se face o pretentie pentru garantie, bazandu-se pe aceasta garantie, ar trebui trimise vanzatorului, pe contul cumparatorului. Cheltuielile pentru livrarea piesei noi, in cadrul UE, sunt pe contul vanzatorului. Piesele inlocuite devin proprietatea vanzatorului. Vanzatorul este obligat sa asigure servicii in perioada de garantie, numai daca si cand a primit piesa defecta si a avut la dispozitie o perioada rezonabila de revizuire, de cel putin 1 (una) saptamana.

7.7 Garantia nu acopera nici o greseala / nici un defect aparut din cauza unei asamblari gresite sau incorecte. Sarcina pentru dovedirea unei defectiuni si montarea / utilizarea corecta este pe contul cumparatorului. Prezenta garantie nu ofera nici un fel de pretentii in viitor, mai ales sub forma de compensari.

7.8 Serviciile in perioada de garantie nu presupun prelungire sau o redeschidere a perioadei de garantie. Pretentiile de garantie legale, raman neafectate.

7.9 Vanzatorul, in mod suplimentar ii ofera cumparatorului una garantie de 30 de zile, pentru returnarea banilor. Aceasta garantie se refera se aplica numai la acele piese care sunt ambalate original si la care nu s-au facut incercari de a fi montate.

7.10 Garantia este valabila pentru cumparator rambursandu-se pretul de achizitie, redus cu toate cheltuielile de transport, care au fost facute, dupa returnarea marfurilor neutilizate. In caz contrar, conditiile garantiei de sus se aplica pentru o perioada de 24 de luni.

Comerciantul nu este obligat si nici nu este pregatit sa participe la o procedura de solutionare a litigiilor in fata unei entitati alternative de solutionare a litigiului.